לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

שבוע 1 להריון

שבוע 1 להריון

ספירת שבועות ההריון מתחילה רשמית מהיום הראשון לדימום הווסת האחרונה, עוד לפני ההתעברות, כך שניתן לומר שאת נמצאת בהריון שבוע ראשון.

בימים אלו את מקבלת את המחזור, ואמנם אינך הרה עדיין, אבל כבר עכשיו תוכלי להתחיל להתכונן להריון הקרב מבחינה גופנית ונפשית, ולקבל מידע חשוב לגבי מה שצפוי לך.

מה קורה אצלך?

בימים אלו ממש את חווה את דימום הווסת, וגופך מתחיל מחזור חודשי חדש, ומתכונן להפריה ולהריון.

במידה והתכוונת לקבל מידע על תסמיני הריון שבוע ראשון שלאחר ההפריה, תוכלי לגשת לעמוד שעוסק בשבוע שלישי להריון (שהוא הראשון להריון הביולוגי בפועל).

כעת גופך משיר את רירית הרחם שהתעבתה בהדרגה לקראת מועד הווסת, ועם הדימום נפלטת גם ביצית בלתי מופרית. בה בעת ביצית אחרת מבשילה בשחלה, וממתינה לחריגתה ממנה, לקראת ההפריה האפשרית בביוץ הבא.

כ-14 ימים לפני מועדה הצפוי של הווסת הבאה, יתרחש בגופך ביוץ, ובמידה ואת רוצה להרות תוכלי לקיים יחסי מין במהלך הימים שלפניו ואחריו.

חשוב כעת להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, להמשיך בפעילות גופנית קבועה בהתאם לכושרך הגופני, וליטול חומצה פולית וברזל, למניעת מומים בעובר.

אם את מעשנת סיגריות, צורכת סמים או שותה משקאות אלכוהוליים – זה זמן מצוין להפסיק זאת, לקראת ההריון הקרב, במטרה להכין את גופך לעובר, ואת עצמך לאימהות.

מה קורה עם התינוק שלך?

בשבוע ראשון להריון, התינוק שלך נמצא במשאלות לבך, אך בקרוב מאוד סביב מועד הביוץ הבא, קיים סיכוי להפריה שהיא הבסיס להיווצרותו של העובר.

אילו בדיקות עלייך לעשות?

  • אם עוד לא ביצעתם בדיקות סקר גנטיות – זה הזמן לעבור אותן יחד עם בן זוגך.
  • אם את נוטלת בקביעות תרופות מרשם – גשי להתייעצות עם הרופא על מנת לבדוק האם הן מותרות לשימוש בהיריון, או שעלייך להפסיק את נטילתן, ולמצוא להן תחליפים.

מחשבון הריון

חישוב הריון או מחשבון לידה זה שלפנייך, מתבססים על הזנת תאריך תחילת הווסת האחרונה שלך (יום הדימום הראשון שלה).
לאחר שתזיני את תאריך תחילת הווסת האחרונה, יציג לך מחשבון הריון לפי חודשים ושבועות, את השבוע בו את נמצאת ואת תאריך הלידה המשוער.
כך תוכלי לדעת הן את השבוע והן את חישוב חודשי ההריון בהם את נמצאת.

תאריך הווסת האחרון:

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן