לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

הפסקת היריון: המדריך שלך להליך

הפסקת היריון: המדריך שלך להליך

הפלה היא החלטה מורכבת ואישית ביותר, שעומדות בפני נשים רבות ברחבי העולם, וישראל אינה יוצאת דופן. מדובר על חוויה קשה, שיכולה לתפוס אותנו לא מוכנות, עם לא מעט השפעה על המשך החיים שלנו. ובתוך נושא שעמוס בלא מעט דיסאינפורמציה, החלטנו לעצור לרגע ולעשות סדר.

בכתבה הבאה נספק הסברים לגבי ביצוע הפלה בישראל, תוך התמקדות בהקשרים החוקיים, אוכלוסיית היעד והצעדים וההחלטות שמצריך אותנו הליך זה לקחת. כמו כן, נדון בחשיבות קבלת החלטות מושכלת, ובעיקר – בתמיכה שמציעה עמותת אפרת.

 

לפני הכל – מה זה הפלה?

הפלה, או הפסקת היריון, היא החלטה מורכבת, רצופת שאלות וחששות, שבבסיסה שמה סוף להיריון באופן יזום. נשים רבות מתמודדות לעיתים קרובות עם אי ודאות וחששות לגבי יכולתן לפרנס ילד, וההשפעה של ההיריון על חייהן. לכן, יהיו כאלה שיחליטו לקחת את ההחלטה המורכבת של הפסקת ההיריון, ולהפיל את העובר. אנו בעמותת אפרת מאמינים בהצגת מידע ומתן אסטרטגיות התמודדות מקיפות לנשים שניצבות בפני אתגר זה, כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת שתואמת את ערכיהן ושאיפותיהן העתידיות.

 

אוכלוסיית היעד והדרישות המוקדמות במדינת ישראל

במדינת ישראל, הפלה כפופה לחוק ומחייבת אישור מהוועדה להפסקת היריון. לוועדה הזו יש את הסמכות לתת אישור בנסיבות ספציפיות לביצוע ההליך. לרוב ידובר במקרים בהם מעורבות נשים מתחת לגיל 18 או מעל גיל 40, הריונות מחוץ לנישואים, יחסים אסורים, מוגבלויות פוטנציאליות אצל הילד ומצבים בהם ההיריון מהווה סיכון לחייה או בריאותה של האם. כמו כן, גיל העובר לא יעלה על 24 שבועות, ומעבר לכך נדרשת בדיקת ועדה מיוחדת ואישור מיוחד.

 

שלבי ההליך

הליך הפסקת היריון בישראל כולל מספר שלבים. כל הריונית יכולה לפנות לכל ועדת הפסקת היריון בארץ, שממוקמת לרוב בבתי חולים. לאחר הפנייה הראשונית שלה, תודיע מזכירת הוועדה לאישה על זכותה להתייעץ עם עורך דין במידת הצורך. לאחר מכן, רופא מוסמך יבדוק אותה, ויסביר את השלכות ההליך.

אם היא תבחר להמשיך, לאחר שקיבלה את כל האינפורמציה, האישה תמסור את הסכמתה באמצעות "טופס הסכמה מדעת". לאחר מכן, תתכנס הוועדה בנפרד לבדיקת התיק. במידה והבקשה תאושר, יימסר להריונית טופס ייעודי, ויקבע מועד להליך ההפלה.

 

הזווית של אפרת – אנחנו כאן בשבילך

בעמותת אפרת אנו מחויבים עמוקות לסייע לכל אישה להגיע להחלטה המורכבת האם להמשיך או להפסיק היריון. אנחנו מבינים את המשקל של החלטה זו, ואת שלל האמוציות שהיא יכולה לעורר. לכן אנו מדגישים רבות את החשיבות של קבלת החלטה מושכלת, ומספקים מרחב בטוח שבו נשים יכולות לבחון את האפשרויות שלהן בצורה הנוחה והיעילה ביותר.

הצוות המסור שלנו מוכן להציע סיוע רגשי, פסיכולוגי וכלכלי לנשים הרות שמתמודדות עם קשיים שונים, בכל רחבי הארץ. אנו מאמינים בכך שאף אחת לא צריכה להרגיש לא בנוח עם ההחלטה שלה, ועושים הכל כדי להבטיח שתהיה לך גישה לכל המידע והמשאבים הדרושים כדי לקבל את הבחירה המתאימה לך.

במהלך 44 שנות פעילותנו, זכתה עמותת אפרת להיות חלק מסיפוריהם של למעלה מ-80,000 תינוקות שאימהותיהם חשבו לסיים את ההיריון ולבצע הפלה. בתמיכתנו, נשים אלו קיבלו את הכלים לעשות בחירות שהתאימו לערכיהן ולנסיבותיהן. כיום אימהות אלו מנהלות חיים נורמטיביים ומגדלות משפחות מאושרות. אנחנו כאן כדי לעמוד לצידך, להציע הדרכה, מידע ואוזן קשבת, ובשביל להבטיח שתהיה לך את התמיכה הדרושה כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר למצבך הייחודי.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן