לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

הפלה חוזרת: כל המידע על גורמי הסיכון ודרכי הטיפול

הפלה חוזרת: כל המידע על גורמי הסיכון ודרכי הטיפול

סיום היריון הוא תמיד חוויה קשה ואף טראומתית, גם אם מדובר בהפלה חד פעמית. אך הצער והכאב שחווים בני הזוג עלולים להיות קשים הרבה יותר במקרה של הפלה חוזרת: שורה של הפלות רצופות שמונעות מהם להביא לעולם את ילדם. כדי לסייע לכם להבין מה היא הפלה חוזרת, מה גורם לה וכיצד ניתן להתמודד איתה – סיכמנו את כל המידע הרלוונטי בנושא.

לפי האיגוד האמריקני למיילדות, הפלה חוזרת מוגדרת כמצב שבו אישה הרה עוברת שלוש הפלות טבעיות ברצף. גם אם האישה חוותה בעבר הריונות תקינים שהסתיימו בלידת תינוק בריא – רצף של הפלות יוביל להגדרת מצבה כמצב של הפלה חוזרת. במקרה שבו האישה מבוגרת (בגילאי השלושים המאוחרים ואילך), ייתכן כי המצב יוגדר כהפלה חוזרת גם אחרי שתי הפלות טבעיות רצופות.

גורמים נפוצים להפלה חוזרת

לא בכל המקרים ניתנת מיד אבחנה מדויקת של הפלה חוזרת – ולא בכל המקרים האבחנה קולעת במדויק לגורם האמיתי שהוביל להפסקת ההיריון. בכל זאת, ניתן להצביע על שורת גורמים נפוצים להפלה חוזרת – שאחראים לשיעור גבוה מן המקרים המדווחים.

קרישי דם: מגוון מחלות אוטואימוניות (במהלך המערכת החיסונית של האישה תוקפת את גופה) או מחלות אחרות עלולות לגרום להיווצרות קרישי דם שיצמצמו את זרימת הדם אל העובר. מכיוון שדם האם ההרה מזין את העובר לאורך ההיריון – קרישי דם מסוג אלו עלולים לגרום להפלה.

הפרעה גנטית: חלק ניכר מההפלות החוזרות נובעות מקוד גנטי תקול שהועבר לעובר בידי הוריו. כך למשל טריזומיה – מצב שבו הועברו לעובר שלושה עותקים מאותו הכרומוזום, או הפרעה של מחסור בכרומוזום X.

בעיות בבלוטת התריס: תפקוד לקוי של בלוטת התריס או אי-תפקוד שלה עלולים לגרום גם הם למצב של הפלה חוזרת.

בעיה מובנית ברחם: לעיתים מבנה הרחם או צוואר הרחב הוא הגורם להפלה חוזרת. במצב כזה, אבחון התסמונת יהיה פשוט למדי – ויצריך רק בדיקת אולטרסאונד.

זיהום: גם זיהום חיידקי, ויראלי או טפילי יכול לגרום להפלה חוזרת. נושא זה נתון למחלוקת מדעית.

אבחנה וטיפול

לאחר שלוש הפלות טבעיות רצופות, יש לפנות לייעוץ רופא נשים – על מנת לברר האם מדובר במצב של הפלה חוזרת. במידה שזו אכן אבחנת הגורם המקצועי, ישנם מגוון טיפולי שונים העשויים לסייע למניעת הפלות נוספות – בהם טיפולים תרופתיים, ניתוחים כירורגיים או בחירה בהליך הפריה חוץ גופית. הטיפול נכון ייבחר בהתאם לגורם שעומד מאחורי ההפלות הרצופות.

גם תהליך אבחוני אחד שונה ממשנהו. לעיתים יש צורך בבדיקות פשוטות כמו בדיקת אולטרסאונד, לעיתים יש צורך בבדיקות גנטיות מורכבות או בלקיחת דגימת ביופסיה – ובמקרים מסוימים יש לבחור בפתרונות יוצאי דופן שנתפרו בדיוק למצבה של האישה ההרה.

כך או כך יש לזכור שהפלה חוזרת אינה גזירת גורל ואסור לנו להשלים איתה. הרפואה המודרנית מחזיקה במגוון רב של פתרונות שיכולים לתת מענה מוצלח ויעיל למרבית הגורמים להפלות חוזרות – ולאפשר למרבית הזוגות להביא לעולם ילדים בבטחה ובהצלחה.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן