לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

גירושים בזמן הריון: המדריך המלא

גירושים בזמן הריון: המדריך המלא

אין דרך קלה לכתוב זאת, אבל לא הכל ורוד בחיים. מסע ההורות יכול להיות לרוב מרגש, עם המון ציפייה ושמחה, אך עבור חלקנו, ההיריון יכול לקבל תפנית בלתי צפויה של גירושים. זהו אתגר ממשי שיכול לטלטל את שגרתנו בשנייה, עם ההבנה שהתוכניות שלנו הולכות להשתנות באופן דרמטי. מדובר על נושא שאסור להקל בו ראש, אך עדיין, עם הידע הנכון וההכנה הרגשית המתאימה, ניתן להתגרש בעת הריון ביעילות, עם הסתכלות קדימה אל עבר הלידה וגידול הילד.

בכתבה הבאה אנחנו נתעמק בנושא החשוב הזה, נאיר את המורכבויות הכלכליות הקשורות להיריון, נדון בכל הקשור למורכבות הסדרי המשמורת, וגם נציג את הזווית של אגודת אפרת. ועוד לפני שנצא לדרך, חשוב לנו להדגיש – אנחנו כאן בשבילך. אם את ניצבת לקראת גירושים בזמן הריון, זכרי שאת לא לבד!

גירושים בזמן הריון

האם גירושים בזמן הריון זה חוקי?

אז זהו, שכן. בניגוד לתפיסות השגויות הנפוצות, אין קביעה משפטית או חוקית שמונעת את מימוש הליך הגירושים בזמן ההיריון. החוק מאפשר לזוגות לקבל החלטה זו בהתבסס על נסיבותיהם האישיות והמדינה לא מתערבת ומכבדת כל החלטה באופן שווה. ובעוד שהאתגרים הרגשיים והלוגיסטיים של גירושים בזמן הריון אינם ניתנים להכחשה, חשוב להבין שהמסגרת המשפטית מספקת מענה יעיל בתקופה זו ולא מעמיסה יותר מדי קשיים נוספים.

 

מימון ההיריון – אחריות של שני הצדדים

הליך הגירושים הוא מורכב מאין כמותו, לכן בהתחשב בתוספת המשמעותית של ההיריון והשלכותיו, מדובר על ימים קשים עבור שני הצדדים שעלולים להוביל לסערות רגשיות בעוצמות משתנות. אך יחד עם זאת, חתימה על הסכמי ממון היא אולי הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות, אפילו אם הכעס בוער בכם והצד השני נדמה לכם כאויב מר.
זכרו בכל עת ששני ההורים חייבים לחלוק את הנטל הכלכלי הקשור לבדיקות ההיריון, הפגישות הרפואיות השונות וכמובן – הלידה עצמה. הסכם מקיף יסייע לכם להפחית ככל האפשר מחלוקות פוטנציאליות, ויבטיח ששניכם תצאו לדרך עם חלוקה שווה בהוצאות השונות. מדובר על אחריות משותפת של שני הצדדים!

 

תכנון משמורת – תנאי מוקדם ליציבות

ההחלטה על הסדרי משמורת וגיבוש הסכמות נוספות בתחומים שקשורים לאחריות ההורית מחייבים התייחסות מדוקדקת עוד לפני הגעת הילד לעולם. הסכמים ברורים וחתומים שיפרטו את זמני המשמורת הם לא איזו המלצה – מדובר על כלי קריטי שיסייע לכם לשמור על היציבות והשגרה בימים שאחרי הלידה. בנוסף, אם האם מתכוונת להניק את התינוק, יש לקחת זאת בחשבון במסגרת הסכמי המשמורת, בשביל לספק לילד את צרכיו תוך כיבוד הזכויות והחובות של שני ההורים.

 

התמיכה של אגודת אפרת, את לא לבד

מתוך הבנת האתגרים הרגשיים והמעשיים שגירושים במהלך הריון יכולים לעורר בחיינו, אגודת אפרת מושיטה יד של חמלה לכל אחת מכן בימים קשים אלה. הצוות המסור שלנו מחויב לסייע לכל אישה באשר היא, וחשוב לנו להדגיש שאנחנו כאן בשבילכן. עם ניסיון של עשרות שנים ולא מעט סיפורים מרגשים, נשמח לספק הדרכה בנושאים המשפטיים, עם תמיכה רגשית וייעוץ מעשי. זכרו שבעיצומן של החלטות משנות חיים אגודת אפרת מושיטה יד וקוראת לכן לא להתמודד לבד עם המורכבות של גירושים במהלך ההיריון.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן