לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

בחילות והקאות במהלך הריון: הבנת הסיבות ומציאת פתרונות

בחילות והקאות במהלך הריון: הבנת הסיבות ומציאת פתרונות

הריון הוא תקופה מדהימה, בלתי נשכחת ומשנת חיים עבור כל אישה. עם זאת, בתוך כל השמחה, ההתרגשות מהלא נודע והציפייה ללידה, הריוניות רבות עלולות להתמודד עם בחילות והקאות (מה שמכונה "בחילות בוקר"), שישבשו במידת מה את שגרת חייהן. אם גם לכן יצא לפגוש בתרחיש זה, סביר להניח ששאלתן את עצמכן לא פעם ממה הוא נובע, ואיך ניתן להתמודד אתו. אז בדיוק בשביל זה כתבנו את המאמר הבא!

בחילות והקאות במהלך הריון

גורמים לבחילות בהריון:

שינויים הורמונליים:

תנודות ברמות ההורמונים, כאלה שלא קורות באופן שוטף אלא מופיעות בצורה מרוכזת בתקופת ההיריון, יכולות להוביל לבחילות והקאות. שינויים הורמונליים אלה משפיעים על מערכת העיכול, מה שמוביל לתחושות של בחילה.

רגישות מוגברת לריחות:

זוכרת כשהיית בהריון ולא הצלחת להריח בצל, שום או גבינות כחולות בלי לחוש בחילה? זה הגיוני מאוד! בהריון חוש הריח שלנו מתחדד, מה שהופך אותך לרגישה יותר לריחות. ניחוחות חזקים במיוחד, כמו של מאכלים מסוימים, בשמים או מוצרי ניקוי, יכולים לעורר בחילות ויש לקחת זאת בחשבון.

חומציות מוגברת בקיבה:

השינויים ההורמונליים עליהם כבר דברנו יכולים להוביל לתופעה נוספת, שהיא הרפיית השרירים במערכת העיכול. מצב זה עשוי לגרום לעלייה מסוימת ברמת החומצה בקיבה, דבר שיוביל לתחושת בחילה ורצון להקיא.

גורמים רגשיים ופסיכולוגיים:

מתח, חרדה ולחץ שעשויים להופיע בצורה טבעית בתקופה זו, יכולים גם הם להוביל לתחושות בחילה. רבות דובר על החיבור שבין גוף לנפש, וטבעי שתרגישו לחוצות בזמן ההיריון, אך יש להבין שלחץ זה עשוי לגרום לבחילות.

בחילות והקאות במהלך הריון

פתרונות לבחילות בהריון:

אכלו ארוחות קטנות ותכופות:

במקום שלוש ארוחות גדולות, אנו ממליצים לבחור בארוחות קטנות יותר, שניתן לפרוס לאורך היום. זה עוזר להימנע מצב ממושך של קיבה ריקה, שעלולה להחמיר את הבחילות. לצד זאת, התמקדו בצריכת מזונות קלים לעיכול ודלי שומן.

הישארו לחות:

שתו נוזלים באופן קבוע כדי למנוע התייבשות. שתיית תה, מי לימון או מרק צח יכולים גם לעזור להרגיע את הבטן ולקדם את הלחות בגוף.

ג'ינג'ר:

לאורך השנים שימש הג'ינג'ר (זנגביל בעברית) כתרופת פלא טבעית לבחילות. בין אם בצורת סוכריות ג'ינג'ר, ג'ינג'ר אייל או תה ג'ינג'ר, הצמח הנהדר הזה יכול לספק הקלה ללא מעט הריוניות.

הימנעו מטריגרים:

אתן מכירות אותם, הטריגרים שמעוררים את הבחילות שלך. בדרך כלל אלו כל מני ריחות חזקים, רעשים ואפילו מראות מסוימים. נסי להימנע מהן ככל הניתן, במיוחד בימי ההיריון.

קשר צמוד עם גורם רפואי:

אם הבחילות וההקאות שלך קשות, ומשפיעות על חיי היומיום בצורה קריטית, אנו קוראים לך ליצור קשר עם הרופא שלך. סביר להניח שהוא יצליח לזהות את הגורם שמוביל לבחילה, ובכך יקל ולו במעט.

בחילות והקאות במהלך הריון

בחילה בהיריון – מצב טבעי לחלוטין

התמודדות עם בחילות והקאות במהלך ימי ההיריון היא תופעה שכיחה מאוד, איתה מתמודדות נשים רבות, אבל העובדה שהיא נפוצה במיוחד לא חייבת לשבש את אחת מהתקופות החשובות בחייך. זכרו להקשיב לגוף שלכן, ולהבין בצורה מושכלת איך ניתן לצמצם ככל הניתן את תחושת הבחילה וההקאות הטבעיות. אנחנו מאחלים לכם תקופת היריון קלה ככל הניתן, מלאת חום ואהבה ונקייה ככל הניתן מבחילות והקאות. וגם אם מופיעה הבחילה, זכרו שהכל בסדר!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן