לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

ההתמודדות עם ההחלטה לעבור הפלה יכולה להיות מאתגרת וטעונה רגשית עבור כל אישה. בין אם היא עושה זאת מרצון, או עקב סיבה אחרת, מדובר בתהליך מורכב ולא נעים. על מנת להבטיח שהצעד הקריטי הזה יבוצע ברגישות ובשיקול דעת המירבי ככל הניתן, הוקמה הועדה להפסקת ההיריון. הוועדה, שפועלת בהתאם לחוק לתיקון חוק העונשין (הפסקת הריון) התשל"ז-1977 במשרד הבריאות, משמשת גורם מרכזי בתהליך, תוך שהיא מתנהלת עם מירב האכפתיות והחמלה כלפי נושאת העובר.

הועדה להפסקת הריון

קריטריונים לאישור הפסקת הריון:

הוועדה להפסקת הריון בוחנת בקפידה כל מקרה על פי קריטריונים ספציפיים, ומבטיחה שההחלטה על הפסקת הריון תתקבל בנסיבות מוצדקות. הקריטריונים שנידונים הם:

גיל:

נשים מתחת לגיל הנישואין החוקי (17 שנים) או מעל גיל 40 יכולות לקבל אישור להפסקת הריון.

סיבת ההיריון:

נשים עם הריונות ממערכות יחסים האסורות על פי החוק הפלילי, גילוי עריות וכן ממערכות יחסים מחוץ לנישואים, יכולות לקבל אישור להפיל.

סיכון לילד:

אם קיים סיכון משמעותי לנכות פיזית או נפשית אצל הילד שעתיד להיוולד, הוועדה לוקחת זאת בחשבון.

סיכון לאם:

במקרים בהם הריון עלול לסכן את חיי היולדת, או לגרום לה נזק פיזי או נפשי, הוועדה שוקלת את אפשרות של הפסקת היריון.

הועדה להפסקת הריון

הרכב חברי הוועדה:

הוועדה להפסקת הריון מורכבת מאנשי מקצוע התורמים ממומחיותם כדי להבטיח הערכה מקיפה. משרד הבריאות שם דגש על ייצוג מגוון ככל הניתן, לטובת קבלת החלטה מושכלת ורגישה. חברי הוועדה הם:

יושב ראש הוועדה:

רופא בכיר שמפקח על פעילות הוועדה, ומוודא שתהליך קבלת ההחלטות עומד בהנחיות שנקבעו.

רופא נשים בכיר ומיילדת:

אנשי מקצוע המומחים בעבודה מול נשים בכלל והריוניות בפרט, המספקים תובנות רפואיות חשובות לגבי הנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה.

עובד סוציאלי בכיר:

גורם משמעותי בוועדה שמסייע בכל הנוגע להיבטים החברתיים-רגשיים של ההליך.

תהליך עבודת הוועדה:

ההכנה להערכת הוועדה כרוכה בבדיקה יסודית של רופא, התייעצות עם עובד סוציאלי ובמידת הצורך גם בדיונים עם מומחים רלוונטיים נוספים. החלטתה מועברת בסופו של דבר על ידי מזכיר הוועדה לאחר דיונים מקיפים, עם שקלול שלל הגורמים תוך חשיבה רבה על האם והעובר. במקרים בהם הוועדה רואה צורך לבחון את ההחלטה לעומק, החוק מעניק לה אפשרות לדרוש מהאישה את נימוקיה לפניה להפלה. בהתאם לדעות חבריה, החלטת הוועדה מועברת בהקדם, ובאישורה נקבע המועד להפסקת ההיריון.

הפלה

הועדה להפסקת היריון – לא מה שחשבתם

נהוג לדמות את הועדה להפסקת היריון לגוף מיושן, חסר רגישות ואף שוביניסטי, המקטין נשים ומזלזל בהחלטתן. האמת הפוכה לגמרי, וגוף זה מבצע את עבודתו בריכוז שיא, תוך מתן קשב כנה ורגיש עבור כל אישה ואישה.

הפסקת היריון היא חוויה לא נעימה ואף טראגית, וחברי הוועדה יודעים זאת. הם עושים הכל על מנת להגיע להחלטה מושכלת, תוך שקלול כל הגורמים החשובים שמובילים להכרעתם האם לאשר את ההליך או לא.

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן