לתרומה

ושותפות באגודה

3042*

לייעוץ דיסקרטי

הקלטת שהכריע את הכף

הקלטת שהכריע את הכף

הטלפון שבסניף הבנק בירושלים צלצל. על הקו היה לקוח שביקש באדיבות מן הפקידה לבצע עבורו פעולה חשבונית מסויימת. הפקידה שאלה לשמו של הלקוח והוא השיב: "ד"ר אליהו שוסהיים".

שתיקה השתררה בקו הטלפון. לאחר דקותיים שאלה הפקידה בהיסוס: "אתה ד"ר שוסהיים, יו"ר אגודת אפרת?" הלקוח השיב בחיוב, וכוכבה כהן, אם לארבעה, אשר בזכות הקלטת של אגודת "אפרת" מנעה מעצמה הפלה מלאכותית, פרצה בבכי של התרגשות. "בזכותך" – אמרה לו "זכיתי ללדת את בתי הרביעית. והיא, ברוך השם, ילדה נפלאה."

זהו סיפורה המופלא של כוכבה כהן, אשר בזכות קלטת אחת שמספרת על תהליך ההפלה ומביאה את האמת על העובר, ילדה את ילדתה הרביעית.

"חמש הריונות קשים ומרים עברו עלי" – משחזרת כוכבה. "רק שלושה מהם הצליחו להסתיים בשלום. בגיל 37, אחרי תלאות וטיפולים קשים, הריתי שוב. שלושה בנים כבר היו לי אז. בני הבכור בן ה 17. בני השני בן ה 11 והשלישי, בן הזקונים, בן החמש.

ההריון הרביעי תפס אותי לא מוכנה. חששתי מאד. גם מבחינה כלכלית לא היה לנו קל, שלא לדבר על הבחינה החברתית ואפילו הנפשית. היו לכך סיבות רבות. בגיל צעיר הורי נפטרו, ואני נאלצתי להתמודד לבדי ללא עזרה עם קושי ההריון וגידול הילדים. מאוחר יותר התאומים שבבטני נפטרו טרם הולדתם, והדבר התיש אותי נפשית.

כשנודע לי דבר ההריון, נלחצתי קשות. מערבולת רגשות סחפה אותי. לא היה בי האומץ לעבור הפלה, כי נלחמתי וסבלתי קשה עד שהצלחתי ללדת את שלושת ילדי. המצפון העיק עלי, אבל מצד שני, מה אעשה עם ההריון הבלתי רצוי?

באותה תקופה גיליתי את אגודת "אפרת". חברתי מהמגזר הדתי ערכה חוגי בית בביתה. ערב אחד הצטרפתי לחוג הזה ושמעתי הרצאה בנושא ההפלות. בידי הרבנית המרצה היתה קלטת של ד"ר אליהו שוסהיים, יו"ר אגודת "אפרת" לעידוד הילודה בעם היהודי. לקחתי את הקלטת, צפיתי בה, ולאחר שכל בני הבית ישנו, המשכתי וצפיתי בה שוב ושוב. כולם נרדמו. אני לא הצלחתי להירדם.

תוכן הקלטת חדר ועבר בכל חדרי גופי, עד המקום בו נמצא העובר הוא הגיע, ואני נלחמתי עם רגשותיי ולא ידעתי להחליט. להיפטר מן העובר, או להקשיב לזעקה העולה מן הקלטת ולהשאיר אותו בבטני.

עם אור הבוקר הגעתי להחלטה. למעשה, הקלטת היא זו שקבעה את ההחלטה. אני ממשיכה את ההריון. לא אפגע בעובר חסר ישע שהאלוקים זיכה אותי בו.

וזכיתי: ילדתי בת ראשונה לאחר שלושה בנים. היום היא בת 13, ילדה נפלאה בכל התחומים ושמה קארין.

אולי בזכות העובדה שלא ויתרתי על העובר שבבטני, האלוקים זיכה אותי בכך, ששני בני הגדולים חזרו בתשובה לאחר שירותם הצבאי. הבן השני הקים משפחה, ויש לי נכד מקסים ובתי תומכת ועוזרת לו להתעלות בדת, וגם לי. היא בת סודי.

היום אני בת 51 שנים, עם בעיות כלכליות שעדיין לא נפתרו, וגם עם בעיות אישיות. אך עם בת מקסימה ושלושה בנים נפלאים, שמהם אני רווה נחת רב. ילדה צנועה ועליזה, האוהבת לעזור לזולת ולתת מענה לכל נזקק. זכיתי לאושר הגדול, ואני חושבת שמי שהכריע את הכף והביא לי את האושר הזה היא הקלטת של אגודת "אפרת".

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

איתך לאורך כל הדרך!

מלאי את הטופס ואנו נחזור אליך בהקדם!

3042*

חייגי אלינו לייעוץ דיסקרטי

בשבילך בוואצאפ

התחילי שיחה

[email protected]

כתבי לנו לאימייל

ליעוץ

דיסקרטי

איתך

בוואצאפ

דברי

איתנו

דילוג לתוכן